August 3, 2012

ΔΕΗ




Στις 8 το βράδυ κόπηκε ξαφνικά το ρεύμα σε ένα ολόκληρο τετράγωνο. Στο λογαριασμό της ΔΕΗ υπάρχουν δύο τηλέφωνα, το ένα (10500) για πληροφορίες και το άλλο (10504) για βλάβες. Αν δεν καταφέρεις να δεις τα δύο νούμερα λόγω έλλειψης φωτός, καλείς μια υπηρεσία πληροφοριών καταλόγου και σου δίνουν το 10504. Αν τους ζητήσουν να σε συνδέσουν αυτοί, καλούν και το τηλέφωνο είναι νεκρό. Παίρνεις από το κινητό και το 10504 είναι νεκρό. Παίρνεις από το σταθερό και την πρώτη ώρα είναι νεκρό και μετά απασχολημένο συνεχώς. 

Τελικά δεν καταφέρνεις να επικοινωνήσεις και τα νεύρα σου έχουν γίνει τσατάλια. Βάλε και τη μη λειτουργία του κλιματιστικού κι έχεις την "ειδυλιακή" εικόνα. Αρχίζεις και τηλεφωνείς σε ραδιοφωνικούς σταθμούς. Αναγκάζεσαι να πεις και μια "τραβηγμένη" ιστορία για ανθρώπους που υποστηρίζονται από μηχανήματα και έχουν μείνει χωρίς ρεύμα. Ελπίζοντας ότι θα το βγάλουν στον αέρα.

Δεν ξέρω αν το έκαναν. Στις 11 το ρεύμα επανασυνδέθηκε. Επιβεβαιώνοντας το "μεγαλείο" των δημόσιων υπηρεσιών και των υπαλλήλων τους. Που σου δίνουν ένα τηλέφωνο για τις βλάβες, το οποίο δεν μπορείς να καλέσεις από κινητό και δεν λειτουργεί από σταθερό. Αν εσύ πεθαίνεις, στα δημιοσιοϋπαλληλικά αρχίδια τους.

5 comments:

  1. Η βάρδια αποτελείται από 1 (εναν) εργοδηγό που εκτελει και καθήκοντα τηλεφωνητή (ο οποίος καταργήθηκε απ τις βάρδιες προ δεκαετίας περίπου) και ενα συνεργείο με 2 (δύο) τεχνίτες. Κάποιες φορές δεν είναι ούτε κάν μόνιμοι υπάλληλοι, μα συμβασιούχοι.
    Η βάρδια, η κάθε βάρδια σε οποιαδήποτε περιοχή. Αν προκύψει βλάβη (που προκύπτει σχεδόν καθημερινά), το συνεργείο σπεύδει στο σημείο.
    Βλάβη θεωρεί κι ο καθένας που τηλεφωνεί ακόμα κι αν του έχει πέσει ο γενικός στον μετρητή του. Τα τηλέφωνα έτσι και κατά συνέπεια κι ο εργοδηγός, είναι συνεχώς απασχολημένα.
    Αν προκύψει ευρύτερη βλάβη, όπως στο παράδειγμα που ανέφερες, δεκάδες άλλοι συγχρόνως με σένα, σπεύδουν να τηλεφωνήσουν. Για οικοδομικό τετράγωνο που ανέφερες, σημαίνει ίσως βλάβη σε υποσταθμό, άρα σε μια ευρύτερη περιοχή. Όλοι αυτοί λοιπόν, προσπαθούν να τηλεφωνήσουν.
    Αν το συνεργείο είναι απασχολημένο σε κάποια άλλη, έστω και απλούστερη βλάβη κάπου αλλού, εξυπακούεται πως πρέπει να τελειώσουν και μετά να μεταβούν εκεί που ζεσταίνεσαι εσύ.
    Αν (λόγω μιας μεγάλης κάλυψης ανά περιοχή) βρίσκονται κάπως μακριά, θέλουν και χρόνο να φτάσουν στη νέα βλάβη.
    Ακόμα και στην περιοχή που εδρεύουν να βρίσκονταν, χρειάζεται κάποιος χρόνος αν υπάρχει απόσταση απ την τοπική δεη, αν η βλάβη είναι σοβαρότερη, καταλαβαίνεις πως θ αργήσουν να την αποκαταστήσουν.
    Τα ηλεκτρικά δίκτυα δεν είναι τόσο απλά, χρειάζονται επικοινωνία με τον εργοδηγό στη βάση, επικοινωνία ίσως με το κέντρο κατανομής φορτίου, υποδείξεις, αν σηκώνει να γεφυρώσουν απο δω, αν γίνεται από κεί, μύλος.
    Κι εσύ ελληναρά, θέλεις τον μοναδικό που βρίσκεται για να βοηθήσει ή να αποτρέψει ατύχημα, στη διάθεσή σου για να γαμωσταυρίσεις.
    Όπως και εκατοντάδες άλλοι που τον θέλουνε την ίδια στιγμή, για τον ίδιο λόγο.
    Εξυπακούεται λοιπόν, πως το τελευταίο που θα μπορούσε να κάνει, θάταν να σηκώνει τηλέφωνα.
    Το να τηλεφωνεί κι αυτός για να επιστρατεύσει τεχνίτες απ το σπίτι τους, αν πρόκειται για κάτι σοβαρό, ούτε που σου πέρασε απ το μυαλό.
    Όταν μερικά χρόνια πριν, οι βάρδιες αποτελούνταν από εργοδηγό, τηλεφωνητή και 3 συνεργεία πρωί απόγευμα και ένα ή δύο τα βράδυα, ήταν πολλοί και για την υπηρεσία και για τους απ έξω.
    Τώρα που αυτοί που έφερνες τόσα χρόνια στην κυβέρνηση τους αποδεκατίσανε γράφοντάς σε και σένα και όλους στα παπάρια τους, είναι κατά τη γνώμη σου, οι μαλάκες που φταίνε και δεν σηκώνουν τηλέφωνα.
    Το να είναι απασχολημένος ο μοναδικός στη τηλέφωνο και μάλιστα σοβαρά απασχολημένος, θέλει άλλου βαθμού άι-κιού να το πιάσει κάποιος.
    Παρ όλα αυτά, έχει άποψη. Και την γράφει, μην τυχόν και δεν πει κι αυτός κάτι...

    piou

    ReplyDelete
    Replies
    1. Αφού κατάλαβες ότι είμαι Ελληναράς, υποκλίνομαι στην εξυπνάδα σου. Αφού κατάλαβες τι ψήφιζα τόσα χρόνια, υποκλίνομαι στη διάνοιά σου.

      Κάτι καταλαβαίνω κι εγώ πάντως από την ανωνυμία σου και το όνομα με το οποίο υπογράφεις.

      Επί της ουσίας, το να περιμένεις 3 ώρες για να επανασυνδεθεί το ρεύμα το 2012, λέει κάτι...

      Delete
  2. Στο σχόλιο εξηγώ πως είναι πολύ πιθανόν λόγω σοβαρότητας της βλάβης, των αποστάσεων και της έλλειχης προσωπικού (ένα συνεργείο σε πολλές περιοχές και πολλές κλήσεις βλαβών καθημερινα), εκδέχεται να αργούν οι αποκαταστάσεις.
    Μάλλον δεν κατάλαβες τίποτα.
    Τηλεφώνησε για δοκιμή και πες πως δεν έχεις ρεύμα. Είσαι μια γιαγιά ή κάποιος άσχετος που δεν γκωρίζει τίποτα, παρά μόνο πως δεν έχεις ρεύμα. Θα απασχολήσεις τον εργοδηγό (που ίπως προανέφερα κάνει και τον τηλεφωνητή, τουλάχιστον 10 λεπτά πριν νομίσεις πως κατάλαβες κι αποφασίσεις να το κλείσεις. Αν νομίσεις πως δεν κατάλαβες, είναι υποχρεωμένοι να στείλουν το συνεργείο για να σου αποκαταστήσουν τη "βλάβη", η οποία το πιθανότερον είναι κουζίνα και κλιματιστικό μαζί σε μονοφασική παροχή, που έριξαν τον αυτόματο ΚΑΙ κάτω στον μετρητή σου.
    Ωσότου φτάσουν κι ενώ βρίσκονται κάποια χιλιόμετρα μακριά κι ίσως σε αυξημένη κίνηση, τηλεφωνεί κάποιος κι αναφέρει βλάβη μάλλον ευρύτερης περιοχής, στην άλλη μεριά της περιοχής ευθύνης.
    Βάλτα κάτω.
    Κι αμέσως να έφταναν, αν η βλάνη είναι σοβαρή, δεν αποκαθίσταται σ ένα λεπτό, απαιτεί συνεννόηση και χειρισμούς από το κέντρο κι ελεύθερα τηλέφωνα, γιατί όπως σου είπα, το προσωπικό είναι ελλειπές.
    Ενώ λοιπόν εσύ τηλεφωνείς, ο υπάλληλος ίσως ν απαντάει στην άλλη γραμμή για να εξηγήσει στην γιαγιά γιατί δεν ήρθε το συνεργείο, το πως να βρεί τη χελώνα της στη διάταξη στην είσοδο, πως να σηκώσει τον αυτόματο κλπ.
    Μόλις μια περιοχή υποστεί βλάβη ξέρεις, δεν τηλεφωνεί μόνο ένας κάτοικος, μα ενδέχεται σε διάστημα μισής ώρας, να προσπαθούν να τηλεφωνήσουν όσοι μένουν εκεί και ζεσταίνονται :-P
    Ενδέχεται να προκύψει κι άλλη βλάβη, σοβαρή κι αυτή, που να περιλαμβάνει μια ευρεία περιοχή και πολλούς να ζοχαδιάζονται.
    Πρέπει ο εργοδηγός να καλέσει τεχνίτες της πρωϊνής ας πούμε βάρδιας, που έχουν σχολάσει, άλλοι κοιμούνται, άλλοι πηγαίνουν παιδιά στο κολυμβητήριο, άλλοι πηδάνε τη γυναίκα τους, άλλοι παίζουν τάβλι.
    Παρ όλα αυτά, σε διαβεβαιώνω πως ανταπιοκρίνονται και σπεύδουν. Μα δεν μένουν δίπλα.
    Κάποιος μπορεί να δουλεύει σε περιοχή της Αθήνας και να μένει στον πειραιά.
    Είναι πολλά που δεν ξέρεις, αν έκανα λάθος χαρακτηρίζοντάς σε ελληναρά, το ανακαλώ.
    Μα είναι άδικο γι αυτούς τους ανθρώπους να γράφονται εμπαθή κείμενα από ημιμαθείς ή από απλά τσαντισμένους όπως εικάζω πως βρέθηκες εσύ.
    Όμως, μην ανησυχείς, εν όψει των νέων εξελίξεων, θα αναπολείς κι αυτές τις τρείς ώρες αποκατάστασης, όταν θα γίνουν πολλές περισσότερες, αρκεί όμως που θα λιγοστέψουν κι άλλο οι απαίσιοι δημόσιοι υπάλληλοι (που ποτέ δεν ήταν, ιδιωτικού δικαίου υπάλληλοι ήταν πάντα) και που πήραν επιτέλους τη θέση της κατσίκας του γείτονα που πρέπι κι αυτή να ψοφήσει...

    piou piou

    ReplyDelete
    Replies
    1. Είσαι φάουλ, γιατί ουσιαστικά επιμένεις ότι ο μέσος δημόσιος υπάλληλος κάνει σωστά και υπεύθυνα τη δουλειά του.

      Το γεγονός ότι η κατάσταση (διάβαζε εξυπηρέτηση)θα χειροτερέψει με τις ιδιωτικοποιήσεις, δεν αλλάζει το προηγούμενο.

      Delete
  3. Και βέβαια είμαι φάουλ.
    Παρασύρθηκα προς στιγμήν και νόμισα πως συγκεντρώνεις κάποιους βαθμούς ευφυίας, όχι πολλούς, μα τόσους ώστε να σε αποτρέπουν να παπαγαλίζεις στερεότυπα.
    Σίγουρα δεν είσαι ελληναράς, γι αυτό και ανακάλεσα.
    Που να φανταστώ ο έρμος πως είσαι κνίτης εθελουσίας λοβοτομής :P

    piou

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...