April 12, 2007

Ναυτία



Έγινε σαφές τώρα ότι το μπαλάκι των ευθυνών για τη βύθιση του SEA DIAMOND θα παιχτεί πολύ δυνατά. Μετά την πρόσκρουση του πλοίου στον ύφαλο (όπως το αποκάλεσαν από την πρώτη στιγμή οι δημοσιογράφοι ενώ αποτελεί συνέχεια των κάθετων βράχων της ακτογραμμής και στη ναυτική γλώσσα λέγεται πάγκος) ο πλοιοκτήτης άρχισε τη διαπραγμάτευση με την ασφαλιστική εταιρία για το αν και που θα ρυμουλκηθεί το πλοίο. Αυτά τα είπε ο αρχιπλοίαρχος του πλοιοκτήτη χθες. Και αυτή η συζήτηση έγινε χωρίς τη συμμετοχή του Λιμενικού!

Και αποφάσισαν να δώσουν εντολή στο μικρό ρυμουλκό που βρισκόταν στο λιμάνι των Φηρών να ρυμουλκήσει το πλοίο. Ενώ ήταν σαφές ότι το συγκεκριμένο ρυμουλκό δεν είχε ούτε το μέγεθος ούτε την ιπποδύναμη για ένα τόσο μεγάλο πλοίο. Άρα ήξεραν εκ των προτέρων ότι το πλοίο δεν θα έφθανε ποτέ σε αβαθή. Ήξεραν επίσης ότι η ασφάλεια όταν υπάρχει ολική απώλεια του πλοίου (βύθιση) πληρώνει το σύνολο της αποζημίωσης. Σε διαφορετική περίπτωση, όπως είναι μια μεγάλη ζημιά, η αποζημίωση είναι μέρος του συνολικού ασφαλισμένου κεφαλαίου και συμφωνείται και καταβάλλεται μετά από μακροχρόνιες διαπραγματεύσεις. Άρα μπλέκεις.

Από την άλλη πλευρά η πλοιοκτήτρια εταιρία γνώριζε ότι οι τόνοι ντίζελ του βυθισμένου πλοίου θα διαχέονταν στη θάλασσα προκαλώντας τεράστια ρύπανση. Δικαιολογημένα όλα αυτά προκαλούν ναυτία.

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...